Vi har alle behov for tilbakemeldinger fra leder og kolleger, men også familie og venner. Kanskje nå mer enn noen gang!
Å gi og motta tilbakemeldinger er ikke alltid like lett fordi det ofte rører ved følelser i oss. Noen ledere jeg snakker med trenger å øve seg på å lytte etter tilbakemeldinger. Når de gjør det, oppdager de at de faktisk får mange tilbakemeldinger, og det styrker dem.
▪️ Hva må være til stede for at du skal gi tilbakemeldinger?
▪️ Når bør du gi dette til dine medarbeidere?
▪️ Hva holder deg tilbake?
▪️ Hva blir du bedre på når du gir og mottar tilbakemeldinger?
Hvordan gi tilbakemeldinger?
… mottas best dersom du viser at du virkelig bryr deg.
… bør være rettet mot det du kan gjøre noe med.
… bør være konkret og spesifikk i stedet for generell og ”svevende”.
… negative/konstruktive gir du under fire øyne.
Å ha en god tilbakemeldingskultur er lønnsomt!
Ønsker du en å reflektere sammen med meg, om hva du kan gjøre i din lederrolle, ta gjerne kontakt!